» Strokekompetensutbildning

STROKE-Riksförbundet

På den här sidan hittar du bland annat information om vår strokekompetensutbildning som finns i tre olika versioner; för personal inom akut strokvård, för personal som arbetar med strokerehabilitering samt för personal inom bland annat primärvård och kommun.
Läs mer om strokekompetensutbildningen

Ny webbaserad strokekompetensutbildning

För att höja kvaliteten på strokevården har företrädare för STROKE-Riksförbundet tillsammans med SKLs Nationella arbetsgrupp för Stroke ingått i en arbetsgrupp som jobbat med att uppdatera och vidareutveckla Strokekompetensutbildningen som ges på olika strokeenheter och andra strokevårdande enheter i landet.

För att kontrollera och utvärdera den nya webbaserade utbildningen har ett par s.k. pilotutbildningar startats. Vid Stroketeamkongressen 2018 i Stockholm, kommer utbildningen presenteras och därefter öppnar vi upp för alla att genomföra den nya webbaserade strokekompetensutbildningen.

Stroketeamkongressen 2018 i Stockholm

Stroketeamkongressen arrangeras vartannat år. Den 13:e stroketeamkongressen blir i Stockholm den 13-14 september 2018.
Stroketeamkongressen riktar sig till vårdpersonal och är en möjlighet att träffas över professions- och specialitetsgränser för att se hur man tillsammans kan förbättra vården för patienter med stroke. Som vid tidigare stroketeamkongresser är ambitionen att erbjuda ett varierat program med föredrag, utbildnings-aktiviteter, presentationer av kvalitets- och forskningsprojekt och inte minst en möjlighet att träffas och diskutera. STROKE-Riksförbundet deltar med informationsbord och medverkar i programmet.

Information och anmälan