» Strokekompetensutbildning

STROKE-Riksförbundet

På den här sidan hittar du bland annat information om vår strokekompetensutbildning som finns i tre olika versioner; för personal inom akut strokvård, för personal som arbetar med strokerehabilitering samt för personal inom bland annat primärvård och kommun.
Läs mer om strokekompetensutbildningen

Ny webbaserad strokekompetensutbildning

För att höja kvaliteten på strokevården har företrädare för STROKE-Riksförbundet tillsammans med SKLs Nationella arbetsgrupp för Stroke ingått i en arbetsgrupp som jobbat med att uppdatera och vidareutveckla Strokekompetensutbildningen som ges på olika strokeenheter och andra strokevårdande enheter i landet.

Vid Stroketeamkongressen 2018 i Stockholm presenterades utbildningen och nu kan alla genomföra den nya webbaserade strokekompetensutbildningen.

För närmare information om utbildningen och anmälan, klicka på länken nedan.

Till webb-utbildningen

Stroketeamkongressen 2018 i Stockholm

Den 13:e stroketeamkongressen gick av stapeln i Stockholm den 13-14 september 2018. Drygt 800 deltagare deltog.
Stroketeamkongressen riktar sig till vårdpersonal och är en möjlighet att träffas över professions- och specialitetsgränser för att se hur man tillsammans kan förbättra vården för patienter med stroke. STROKE-Riksförbundet deltar med informationsbord och medverkar i programmet.

Från och med nästa år ska det var en endagskonferens vartannat år. Den kommer att vara i anslutning till Riksstrokes användarmöte. Stroketeamdagen 2019 blir den 12 september i Stockholm, kl. 10.00-18.00. Syftet med 1-dagskonferensen är att visa på förbättringsarbeten inom Strokeområdet inom både medicin och rehabilitering. Närmare information kommer senare.