» Strokekompetensutbildning

STROKE-Riksförbundet

På den här sidan hittar du bland annat information om vår strokekompetensutbildning som finns i tre olika versioner; för personal inom akut strokvård, för personal som arbetar med strokerehabilitering samt för personal inom bland annat primärvård och kommun.
Läs mer om strokekompetensutbildningen

Stroketeamkongressen 2016 i Umeå

Stroketeamkongressen arrangeras vartannat år. Den 12:e stroketeamkongressen arrangerades 2016 i Umeå den 12-13 oktober. I ett vackert och höstsvalt Umeå var det över 620 deltagare från strokeenheter, rehabiliteringsanläggningar och glädjande även från primärvården. STROKE-Riksförbundet deltog med Kjell Holm, Hasse Sandberg och Marie-Louise Schyberg.

Under kongressen hölls ett stort antal kunskapsseminarier, nya forskningsrapporter presenterades och exempel på bra strokevård lyftes fram. Det är en utomordentlig möjlighet för STROKE-Riksförbundet att sprida material, skapa bra kontakt med personal på vårdinrättningar samt informera om strokekompetensutbildningen.

Nästkommande kongress går av stapeln i Stockholm 2018.